vrijdag 28 november 2008

Stand van zaken


Al drie dagen gestrand in Bangkok, samen met de enige echte Regi Pinxten, heb ik uit goede bron vernomen.
Onze vlucht is herboekt naar 3 december, maar hoe dichter die datum komt, hoe meer vragen we ons stellen: gaat de situatie tegen dan uitgeklaard zijn?
Er is hier sprake geweest van onderhandelingen, die dan weer mislukt zijn, het hoofd van het leger die partij kiest voor de oppositie (de protesteerders dus) en de luchthaven niet wil ontruimen vooraleer de regering ontslag neemt. Het vorige hoofd van het leger heeft het huidige hoofd van het leger dan maar aangeraden om een staatsgreep te plegen, zijn job is immers in gevaar na zijn uitspraken over de regering.
De mensen in de straat zijn eerder gelaten, ze schamen zich wel voor deze toestand en vinden het jammer dat Thailand nu op een negatieve manier in beeld gebracht wordt. Ze vrezen natuurlijk ook voor hun boterham, aangezien heel veel mensen hun geld verdienen dankzij het toerisme. Ze hopen ook dat het snel voorbij gaat allemaal.

Intussen proberen wij er het beste van te maken.
Gisteren zijn we naar een bar geweest op het dak van een hotel, op de 64e verdieping. Een pintje kostte er stukken van mensen, maar het utzicht was verbluffend. Bangkok is huge!!!
Later gingen we een wandelingetje maken (alle mannen hadden honger) en kwamen we terecht in een gebied waar nauwelijks toeristen komen. Ik moest natuurlijk weer een sanitaire stop invoeren, dus we wipten de eerste de beste bar binnen. De drie mannen in mijn gezelschap verstijfden bij de taferelen die zich daarbinnen aan het afspelen waren. We waren terechtgekomen in de homowijk van Bangkok. Op weg naar het toilet werd ik aangesproken met de gevleugelde woorden: "Hi angel, you are sooooo beautiful" dus op het toilet besloot ik het bezoek aan deze bar met minumum 1 pint te verlengen, kwestie van mijn zelfvertrouwen een boost te geven. Dat was echter buiten de mannen gerekend. De 2 canadezen die bij ons waren voelden zich aangerand door de blikken van de wellustige mannen in de bar. Ze stonden al op de hoek van de straat toen Jesse en ik onze weg naar buiten baanden door de stroom van complimentjes. Wij vonden het allemaal prima, de canadezen zetten hun joker in..
Tijdens onze zoektocht naar het meest appetijtelijke eetstalletje kwamen we nog enkele ratten, kakkerlakken, zwervers en een baby-olifant tegen. Heel surreeel allemaal. Maar een fijne ervaring.

Morgen komt Joost, het neef van papa, ons oppikken in Bangkok. De laatste dagen Thailand (hout vasthouden) mogen we bij zijn thuis in Pattaya doorbrengen. In Belgie staat Pattaya misschien vooral bekend om het sekstoerisme, maar we hebben ons laten vertellen dat de gebieden buiten de stad heel mooi zijn, dus de laatste dagen worden hopelijk relaxed. En we krijgen er misschien een pingpong-show bovenop. Who knows...

Maak u maar geen zorgen allemaal, wij zitten hier zo slecht nog niet. Zoals al onze lotgenoten het iedere dag herhalen: er zijn ergere plaatsen om vast te zitten dan Thailand.

Grrrrroetjes!

J & I

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ine en Jesse,
Ik ben blij dat jullie het allemaal zo positief opvatten. Ik zie het leven ook weer wat rooskleuriger, maar dat kan moeilijk anders: dinsdag heb ik yoga gedaan, woensdag mij eens goed laten masseren en gisteren alles gegeven op de atletiekpiste. Doe de groetjes aan Regi en vraag eens of hij iemand kan gebruiken om samen al zijn geld op te doen, bv. een foster-parent-kindje in de Banneux-wijk, ik ben kandidaat :-)
xxx

Anoniem zei

Ik wist niet dat de Canadezen zo preuts waren, misschien zijn ze besmet door de Bush-fanaten?
Als het een roze Jumbo was, dan vermoed ik dat je ofwel via de trappen naar het terras bent geklommen, ofwel was het bier er te sterk ofwel, most likely, zat je in de homo-wijk !
Gezien Jesse zijn voorgeschiedenis (zie foto hotelletje 'Jesse met de twee pluimstaarten') en het feit dat hij als laatste buitenkwam, denk ik dat hij wel degelijk het alooi van de bar kende.
Pattaya zal hem dan zeker aanstaan, dus hou hem kort Ine !
Amuseer je nog bij Joost & co !
Kusjes,
Papa

Anoniem zei

Olifanten, kakkerlakken... het lijkt wel de zoo... :-)

Je ziet: als al dat protest er niet geweest was hadden jullie het allemaal moeten missen :-)

Hier winter, donker (licht van 8u30 tot 16:00), regen, wind, maar ook kerstversiering voor alle ramen, kerstbomen, kerstcadeautjes kiezen en peperkoekenhuisjes bakken, ook fijn :-)

En dinsdag ein-de-lijk verhuizen joepie de poepie.

Dikke kus, Isolde

Anoniem zei

Dag lieve broer en Ineke,
wat fijn dat jullie de laatste dagen bij Joost kunnen doorbrengen. Hij zal jullie vast en zeker nog leuke plaatsjes laten zien en in de watten leggen!

Hier is alles goed, alle examens zijn af en vandaag vertrek ik weer huiswaarts. Het was weer fijn om hier in Stevoort te zitten, maar mijn eigen bedje begint me nu toch ook weer te roepen. Vanavond gaan Lieve en ik met wat vrienden de bloemetjes nog eens buitenzetten. Superstition party in Maasmechelen, altijd heel plezant!
Dan is het weer alle remmen los en nadien de hele zondag cocoonen, zaaaaaaalig.

Geniet nog van jullie laatste dagen in Pattaya!

dikke kussen van Isake

Anoniem zei

Is da niks, Regi himself gewoon! Wat een eer toch? ;-)
Allez, hopelijk kunnen jullie morgen zonder problemen vertrekken. Veel succes alleszins!
Groetjes van ons en een dikke knuffel.

Anoniem zei

WOEHOE ! ! !

eindelijk Nieuw Zeeland!
jullie zijn kunnen ontsnappen ;-)

Hopelijk valt NZL even goed mee als Thailand (allé op die laatste dagen na...). Eén voordeel heeft NZL alvast: als je niet kan slapen, hoef je niet ver te lopen om schapen te vinden (flauw!).

Laten we hopen dat Jesse de aandacht van de ladyboys niet te hard mist, want ik weet niet of die NZL'se outback jacks (deze zin maak ik niet af, want je weet nooit welke gevoelige zielen meelezen).

tot snel (nog eens op skype of zo)!

jochem