dinsdag 25 november 2008

Exit Thailand


De herkansing van Bangkok liep ook uit op een sisser. Het trotseren van een heel leger ratten en kakkerlakken op weg van en naar het hostel, gecombineerd met de smog en de drukte werd ons na een dag of wat toch weer teveel...

Na veel gewik en geweeg kozen we ervoor om naar Koh Chang te reizen. Voor de verandering nog maar eens een ganse dag bus en boot. Deze keer met on board entertainment: Indiana Jones, gedubd in het Thais. Ik gaf al op na de eerste minuut. Jesse bleef volharden en ging op het puntje van zijn stoel zitten voor de climax: ik dacht iets met grote paddenstoelen, maar het bleken aliens te zijn.
Op de boot bespraken we onze tactiek om de ideale bungalow te vinden. Allerlei mogelijkheden kwamen aan bod, maar uiteindelijk besloten we dat Jesse zich op een terras zou installeren en ik langs het strand alle resorts zou aandoen om prijs en beschikbaarheid te checken. We kozen een plek aan de kust waar de taxi ons dropte en begonnen te wandelen. Wat bleek? We hadden de meest verlaten plek uitgekozen: geen terras voor Jesse, en enkel doodverlaten, spookachtige resorts met half ingestorte hutten. Na kilometers wandelen met onze zware rugzakken aan, vonden we een duuuuuuuuur resort waar iemand ons met een taxiservice naar een ander strand bracht. De zon was intussen al onder, dus noodgedwongen namen we de eerste kamer die half-decent was aan een veel te hoge prijs.
De volgende dag gingen we dan maar opnieuw voor de afgesproken tactiek. Deze keer konden we er gelukkig wel de vruchten van plukken en in de namiddag lagen we met ons gat in de zon met de ipod in de ene, en een bananenshake in de andere hand.
Al snel bleek dat zowat de complete homoseksuele gemeenschap van Koh Chang in ons resort tewerkgesteld is. Ladyboys, transseksuelen en homo's van allerlei alooi maken er de kamers op, runnen het restaurant, zorgen voor visvangst, staan aan de balie,... Zaterdag gingen we nog iets drinken in de bar toen het ons duidelijk werd: iedere zaterdag, maandag en donderdag voeren de werknemers van het resort hun persoonlijke, zelfgemaakte cabaretshow op. Met pluimen in het gat en al.
Na afloop mocht Jesse met de "meisjes" op de foto. En blozen! De meisjes zagen hem wel zitten, denk ik!

Vandaag zijn we OPNIEUW in Bangkok gestrand, in afwachting van onze vlucht naar Nieuw-Zeeland. Spannend!!!

Thailand is echt de moeite geweest: wij zijn fan!
We zijn trouwens ook fan van strand met palmbomen en van dramatische zonsondergangen...
Zalig...


Het volgend verslag schrijven we dus echt aan de flipside!
Tot dan!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag broer en Ineke,

OOOOOh neee Jesse, ik zie je daar staan jong tussen uw mannelijke aanbidders!! Haha, tegek.
Zeg en morgen naar Nieuw-Zeeland....spannend zeg, ik verheug me al op de foto's, waar ik telkens heel erg van onder de indruk ben. Jullie zijn talentjes ;-).
Hier is het iets minder koud, maar deze morgen waren de wegen wel spekglad!
Zondagavond had het zo hard gesneeuw, dat ik van bij mama tot in Stevoort 40 minuten heb gereden met de auto. Schrik dat ik heb gehad, tegen 20 per uur en nog glijden als zot. En dan nog maar te zwijgen van de kleine plattelandsweggetjes met van die diepe grachten ernaast. Ik ben helemaal verkrampt aangekomen in Stevoort hahaha!
Maar goed, ik ga nieuws kijken, want ze hebben hier weer video's met dreigementen voor bomaanslagen in de ether gestuurd. Het is weer bijna kerstmis hé!
Goeie vliegreis!
xxx van Isa

Anoniem zei

Hey vakantiegangers! Heb net de protesten in Bangkok op tv gezien, hoop niet dat jullie vast komen te zitten!
Hier is ook de sneeuw gevallen ondertussen, ben blij dat ik geen auto heb en op de sukkel geraak zoals Iske.
Maar nu ga ik slapen, toedeloe!

Anoniem zei

haiiiiilooooow
Pini en Karen from belgium with the points for Thailand :-)
Fijn dat dit deel al een hele belevenis was en dat alles "relatief" naar wens is verlopen:-)
Hier ist koud en hebben hier echt nog niet dikwijls zoveel sneeuw gezien.
wij helden waren uitgerekend die dag naar de ardennen vertrokken en hebben er toch 3u45 min over gedaan om weer in Zonhoven aan te komen.
Daar hebben we dan uit frustratie ne mega punk sneeuwman in den hof gemaakt (die de dag erna al omlag :-( ) ook de kerstboom staat al zonder versiering welliswaar want we wouden die nie weer afbreken na gekeken te hebben waar we die zouden zetten......
Op ons werk ist het heel druk dus niks boeiend meer te vermelden.
aja soulwax xmas is dit jaar in Hasselt. Vorig jaar Gent was de eerste keer dat ikke u zag eh :-)
tijd vliegt eh ....
We kijken al uit naar jullie verhalen en fotokes over nieuw waterland :-) enjoy

groetiessss