zondag 9 november 2008

Tempeltrippin'


Hehe, hier zijn we weer met een beetje reisnieuws.
Ons aards paradijs hebben we achter ons gelaten en ingeruild voor Ayutthaya, een stad vol (en als ik zeg vol, bedoel ik ook echt vol) ruines en overblijfsels van tempels uit een meer glorierijke periode... We zitten nu opnieuw ongeveer 80 km ten noorden van Bangkok, wat betekent dat we alweer veel boot-, bus- en treingenot hebben gekend tijdens de afgelopen dagen...

De laatste twee dagen waren echter gevuld met tempelbezoekjes allerhande. Tempels die zijn opgericht door allerhande koningen om allerlei redenen, maar vooral omdat ze elk hun eigen bescheiden optrekje wilden met een handvol reusachtige, massief gouden boeddha's. Het bevalt ons wel, een streepje cultuur na al die witte stranden...
Het stadje is wel relaxed, hoewel je aan de lopende band wordt aangesproken door tuk-tuk-drivers die jou allemaal een rondleiding willen geven. Dat waren we eerst niet van plan, maar toen ik opeens in het midden van een tempelcomplex een accute aanval kreeg van touristitis, hadden we niet meer veel keus: een tuk-tuk-koppel (man en vrouw) voerde ons dan maar van safehaven naar safehaven, oftewel van toilet naar toilet...
Het lijkt al bij al nog al mee te vallen, dus maak u allemaal maar geen zorgen!

Morgen brengt de dagtrein ons naar Chiang Mai. Op 12 november vieren ze daar naar't schijnt groot feest, Loy Krathong, om het einde van het regenseizoen te vieren. Hopelijk loont dat de moeite, want het is alweer een rit van 11 uur!
Misschien zullen we daar ook een cursus Thais koken doen, maar niets is zeker.

Wat we daarna doen is allemaal nog out in the open, dus we houden jullie op de hoogte.

In Chiang Mai hebben we alweer internet in het guesthouse, dus jullie horen nog van ons!

kuskes!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey vriendjes !
Ik ben blij om te horen dat het leuk is ginder. Hier alles OK, met mij iedere dag beetje beter, winterblues bijna overwonnen, ik kon vandaag terug vrolijk fluiten en al !
Hou jullie aandacht er maar bij als jullie die kook-cursus gaan volgen, Gery en ik willen graag proefkonijn zijn als jullie terug komen, leer dus maar iets vegetarisch maken :-)

Dikke kusjes uit ons Belgenlandje !

P.S. Het is hier steeds kouder aan het worden en ook de dagen korten serieus, maar gezellig in de zetel een boek lezen met de kachel aan heeft ook zijn charme...

Anoniem zei

Hey broertje en kleine meid!
ja hoor de foto's zijn weer om van weg te dromen...letterlijk en figuurlijk ;-)!
Niet te doen die gouden boeddha's....zeg Ine kan je er gene in je sjakoschke steken en meebrengen? Die moeten nogal wat waard zijn!
Zijn jullie goed aangekomen in Chiang Mai? Ik probeer me iets voor te stellen bij de trein, maar voor hetzelfde geld is het een op en top moderne trein, ipv zo een gammel ding. Zowiezo, 11 uur op mijn gat zitten, we hebben het daar al eens over gehad, niets voor mij.
Ik hoop dat jullie die cursus Thais koken zullen doen, niets zo goed als de kunsten leren waar de roots liggen, niet?
Ik hoop dat we ergens nog eens kunnen skypen, want het was wel leuk om je stem te horen Ine!
Allé, ik ga examens voorbereiden....hihaaaa...maar dan niet echt lol!

Dikke kussen en knuffels van Isake

Anoniem zei

Hey jullie ;-)
de foto's zijn te gek, vooral die met die man onder die boom... enig idee wat die daar deed :-)
Het doet me allemaal wreed veel aan Sri Lanka denken... moesten jullie een goedkope vlucht naar daar vinden, niet aarzelen!
Ik tel ondertussen de dagen tot ik kan verhuizen naar mijn stulpje :-)
Maar eerst nog effe een lening regelen met de bank LOL
Toedeloe, en doe het goed samen!

Anoniem zei

Yo jing, yo yang

Hoe gaat 't ermee (in het Vrije Land)? Fantastisch om jullie avonturen te volgen via de blog en de foto's. Alvast ben ik nieuwsgierig wat jullie klaar gaan maken als jullie terug zijn...
Maak er nog een lekker hutsepot van.

laa gòn

Olivier