vrijdag 27 februari 2009


Al 4 maanden onderweg. We beginnen het te voelen, want de laatste week hebben we met gemengde gevoelens rondgetoerd. Het weer begon te slabakken en onze rug verlangde naar meer comfort, waardoor kamperen opeens heel wat minder romantisch werd... Na ongeveer 3 maanden NZ konden we ons trouwens niet van het gevoel ontdoen dat we het hier nu wel gezien hadden. Onze motivatie om de toerist uit te hangen zakte dan ook pijlsnel naar een dieptepunt. Maar het uiterste noorden van het land stond nog steeds op onze to-do-list en gelukkig kon het alle verwachtingen overtreffen. De ene baai volgde het andere verlaten strand op. Echt gezellig. We gingen van stranden die ook als autostrade dienst doen, naar duinen waarin ge kunt kamperen, naar verfrissende duiken in de azuurblauwe zee,... Nooit gedacht dat Nieuw Zeelandse stranden zo exotisch konden voelen.

Intussen zijn we toegekomen in Auckland. Eerste indruk: het is hier wel ca va. Morgen gaan we de stad eens tegoei verkennen. En ons buske opblinken. Want zondag gaan we naar een automarkt om het te verkopen. Aiaiai, ik hoop dat het vlot van de hand gaat!

Wat vonden we leuk aan NZ?
Mooie stranden, de pinguïns, de NZ dollar die heel laag staat, de snow-capped mountains, de gigantische burgers (ook vegetarische variant beschikbaar), de zeehonden, Rupert en co, de walvissen.

Wat vonden we niet leuk aan NZ?
De wegenwerken!
Achter elke bocht schuilde wel een "uneven surface" of "stop on request". In het Zuiden interesseerde het ons geen fluit, maar hier in't Noorden waren we niet meer alleen op de baan en was het om piepeloerezot van te worden. Ik geloof dat mijn Hyacint Bucket-gehalte gepiekt heeft.


De Japan-knoop is eindelijk doorgehakt: we gaan! Onze tijd in Australië wordt dus in 2 gedeeld: van 29 juni tot 28 juli gaan we naar het land van de rijzende zon! Daarom ben ik nu wanhopig op zoek naar de emailadressen van de Japanners in '98. Het zou toch te gek zijn om terug naar Itami te gaan!

Ik weet het, we zijn dikke vette opportunisten. Maar kunt ge't ons kwalijk nemen? I don't think so!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

konishiwa!

ik hoop dat je niet opnieuw de eer krijgt om als tweede in bad te gaan ;-)

beeld u in om choco opnieuw tegen te komen...

hoe valt het ondertussen met het weer mee? nog niet te veel last van het regenseizoen (dat is nu toch aan het beginnen???)?

ik ben eens benieuwd of jullie je busje aan meerprijs kunnen verkopen, zou wel straf zijn! (ik denk echter dat het verkocht krijgen aan een redelijke prijs al een goeie prestatie zou zijn) Spijtig dat het niet mee kan, het zou de zaken vergemakkelijken.

over auto's gesproken: ik heb van de week jesse z'n zus met jullie witte slee door hasselt zien cruisen. Het zag er nog allemaal ok uit ;-)

allé, tot binnenkort aan de foon, of op skaip of meejl!

dikke poenekes!
jochem en valerie

Anoniem zei

Hey mannekes,

allé dan zitten jullie laatste dagen in NZ er bijna op. Fijn dan kan je weer allemaal nieuwe indrukken gaan opdoen in een ander land!
Ik ben net terug van Zweden en geloof het of niet, ik heb er de hele week op de zetel gelegen. Zo ziek als iets. Op weg naar daar ben ik in de auto ziek geworden en nu ben ik nog steeds aan het snotteren. Nu het was wel fijn om naar Isolde te gaan, maar van Zweden heb ik deze keer niet veel gezien!
Het wees is hier op het moment schitterend! 14 graden, we zijn juist een fikse wandeling gaan doen. Nu heb ik juist mijn boekentas es uit den hoek gehaald en ben ik beetje aan het werken voor school!
Allé, dikke zoen en doe het goed daar hé!
Isa en Co