maandag 4 mei 2009

On the road again


Voila se, alweer een week verder.

Jesse is van mening dat het volgende verhaal ons te ver van de essentie drijft, maar ik vertel het lekker toch: Omdat we tot eind september in Australie blijven hebben we hier een bankrekening geopend: het leek ons iets handiger om alles met Eftpos te betalen, de Ozzie equivalent van onze bancontact, maar dan beter. Het zou allemaal heel makkelijk zijn want we zouden ongeveer 3 tot 5 dagen op onze bankkaarten moeten wachten. Niet dus: blijkbaar is het toekomen van uw bankkaart hier net zoals met loterij spelen: ge hebt een kleine kans dat uw bankkaart effectief afgeleverd wordt. Nadat we 45 keer van het kastje naar de muur gestuurd werden, zowel in het hotel waar de kaarten moesten toekomen, als in de bank waar de kaarten verstuurd werden, besloten we om onze reis dan maar "kaartloos" aan te vatten.

Eerst moesten we onze garderobe een beetje opfrissen (6 maanden in dezelfde kleren rondlopen: het is een opdracht en Jesse zijn ENIGE jeans die hij heeft meegebracht valt bijna uit elkaar) en vervolgens bezochten we enkele stranden in de buurt van Sydney, waar Jesse zijn ding kon doen.

Daarna reden we naar de Blue Mountains, trokken we onze wandelschoenen opnieuw aan en waren we klaar om echte bushwalkers te worden! De "bush", die deel uitmaakt van de Blue Mountains herbergt wederom heel wat wildlife, waaronder heel wat vogels. We staan verstomd van de papegaaien die hier weelderig rondfladderen en wanen ons af en toe in een voliere! Niet normaal!
De ornitoloog in Jesse komt bijgevolg weer boven en hij ligt geregeld op de loer achter een of andere struik om een kiekje van een vogel te nemen. De mannen van In De Gloria zouden er een vette kluif aan hebben! ;-)
Enfin, kilo-meters wandelen en het afdalen van een 1000-trappige-stairway leverden mij massa's spierpijn op! Au! Tot groot jolijt van Jesse uiteraard, die na al die kilometers geen enkele spier in zijn lichaam voelde vertrekken. Ik daarentegen kon er nog amper 1 bewegen...

Hoe is het weer? Wel, het weer kwakkelt een beetje: we gaan van zonnige naar wisselvallige dagen, maar vooral de nachten zijn soms super-koud! We hebben het al maanden niet meer zo koud gehad! Ik heb zelfs een warmwaterkruikske moeten kopen om de nacht door te komen. We zijn dus van plan om in een ijl tempo naar het noorden te rijden, waar we toch warm weer verwachten.
Omdat het bijna winter is, zijn de dagen ook erg kort: om 17u15 gaat het zonnetje onder. Oppassen dus, want als het donker wordt gaan de kangoeroes op "jacht", waardoor de kans dat ge der ene tegen uw bumper plakt best reeel is. En dat is erg voor de kangoeroe, maar ook voor onze investering in onze schitterende camper. Want kangoeroe's zijn gigantische beesten en er eentje aanrijden betekent perte totale!
Bon, we hebben nog geen enkele kangoeroe gespot, maar Jesse heeft wel al een verse kangoeroe-steak verorberd, waarvoor ik hem nogmaals wil bedanken, want hij stond erop om de keuken van onze luxueuze camper in te wijden met het bakken van dat lekker stukske vlees, en die geur hangt nu nog in mijne pyjama, en in al de rest van onze camper for that matter! Yummie, vooral zalig als ge vers uit de douche stapt en uw zachte, pas gewassen handdoek in uw gezichtje duwt. The smell of gebraden kangoeroe is werkelijk delicious! (niet dus)
Ach ja, dat weten we dan ook alweer.


Ah, voor ik het vergeet: we hebben iets nieuws ontdekt: podcasts! Af en toe halen we de podcasts van "Tomas staat op" of "Studio Podcast" van het net. Dat doet de volgende vragen rijzen:
-what de f*ck is Jean Marie Dedecker zijn probleem?!
-Wie is Jasper Erckens?
-Waarom wil iedereen opeens weer slager worden?
-Luistert er iemand naar die nieuwe zender eminem? En heeft den echte Eminem iets met die zender te maken?
-Gaat K3 splitten? Ach nee, eigenlijk interesseert dat ons geen ene reet!
-Wie komt er allemaal naar Pukkelpop?!? (en nee, ik bedoel niet "wie gaat er allemaal naar Pukkelpop?")

We zullen het maar toegeven: we missen ons Belgiekske een beetje...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag mannekes,

fijn om te lezen dat jullie goed en wel in Austr aan het touren zijn! Ik wacht vol ongeduld op de foto's...
Ine troost je, hier is het spinnenseizoen ook begonnen, het zijn wel niet van die hele dikke, maar mijn haren gaan toch telkens omhoog staan als er weer eens zo een TRUT onder de zetel uitkomt haha.
Wat K3 betrefd, had er vandaag iemand op de radio dit op te merken. Als er nu een nieuwe meid bijkomt, moet die haar naam dan ook met een K beginnen? Want stel nu dat haar naam met een A begint en ze is de kleinste....als ze dan in het midden moet staan...heb je toch KAK ! Ja hier houden ze zich in België dus mee bezig hahaha.
De zender MNM heeft dus niks met de zanger te maken hoor. Ik vind het een zender tussen Q-music en Studio Brussel in, niet slecht dus.
Op het moment is het hier op de Belgische tv vooral de Mexicaanse griep en de aanslag op het Nederlandse Koningshuis, wat de klok slaat..
Oh ja Jesse en mama wil voor haar Moederdag een nieuwe......GIETER! Dus namens ons allemaal en jouw ook natuurlijk, koop ik haar een gieter met kaartje erbij!

Allé, ik ga plat in de zetel, 'hange' zoals mijn studenten dat zeggen...

dikke kussen van Isa en pootje van Jul!

Anoniem zei

JESSE HAD TOCH VOOR EEN HEEL JAAR KANGOEROE GEGETEN OP HET AFSCHEIDSFEET...DACHT IK TOCH..
PP

saradepara zei

Hoi mensjes !
Hier is het fijn zomer aan het worden (al zou je het deze week niet zeggen, 15 graden en regen) maar het blijft tegenwoordig licht tot 21u ofzo denk ik. Mijn vakantie in Kreta was ook heel leuk, heb er echt van genoten... Terug werken is heel wat minder. Ik vond je vragen heel grappig: hier nog een paar weetjes: Jasper Erckens heeft de publieksprijs op Rock Rally gewonnen, 16 jaar en amai die kerel kan er wel iets van. Ik hoor het wel graag, alleen is het tegenwoordig echt wel beu gedraaid hier. Download zijn cover van 'Crazy' en zijn eigen nr. 'Waiting like a dog'. Op de website van Pukkelpop kan je volgen welke artiesten allemaal bevestigd hebben. Ik kijk zelf vooral uit naar Faith No More, Kraftwerk en Arctic Monkeys (en dat zijn meteen ook de 3 grootste namen uit de line-up). Verder benieuwd ook naar the Offspring, al was het maar om mij terug 15 te voelen :-) en ook de Black Box Revelation.
Jammer dat je er dit jaar niet bij kan zijn!!! Pukkelpop zonder Ine, dat is zoiets als frietjes zonder goulashsaus :-)
Papa en Irma gaan dus trouwen op 20 juni en geven op 4 september een feest. Eind juni ga ik met het werk een weekje naar Berlijn, half juli hebben we met Philippe en Anneleen een appartement geboekt in Cannes.
Mijn pc thuis is ook eindelijk gemaakt, dus er zal weer wat vaker nieuws van mij volgen.
Voila, dat was het zo'n beetje, ik hoop dat het weer hier snel wat beter wordt, ik kan niet eens een t-shirt aan dus niemand ziet hoe bruin ik ben geworden :-)
xxx mis jullie !!!

brecht zei

seg, die vogels op die foto met de van zijn wel HEEEEEL groot he ;-)

Isolde zei

Hey Jesse en Ine, ben weer eens online, en dat hebben jullie te danken aan het miezerige weer dat ons ook hier in Zweden parten speelt, maar goed: de tuin is blij met water, en ik ben blij met wat vrije tijd... :-)
De verhalen zijn weer te gek Ine, vooral dat van die ervaringen in het hotel op de gang, zal je niet snel vergeten neem ik aan!
Eén ding kan ik je verzekeren: een week in België en je bent het weer beu, vooral met de politiek op zijn gat want er komen weer ergens verkiezingen aan... grrr...
Maar allez: zijn dat echt vogels in de bomen boven die prachtbus van jullie? Want dan ga ik nooit maar dan ook nooit naar Australië met mijn kippen-veders fobie...
Hou jullie taai!
Isolde